Nyári gumi     Téli gumi     Jeep gumi     Motorgumi     Alufelni     Acélfelni
GUMI KERESŐ
MÉRET
TIPUS
Személyautó
Jeep
Kisteher
Motor
ÉVSZAK
Téli
Nyári
4Évszak
/ R
GYÁRTÓ
ALUFELNI KERESŐ
MÁRKA ÁTMÉRŐ
ACÉLFELNI KERESŐ
AUTÓ ÁTMÉRŐ

AUTÓKLIMA TÖLTÉS ÉS FERTŐTLENíTÉS
Az autoklíma valóban egy olyan apróság, amely sokunk életét teszi kényelmesebbé, utazásunkat kellemesebbé. Van valami azonban, amit eddig talán nem tudtál: a klímaberendezésekből nem kívánt mikroorganizmusok kerülhetnek az utastérbe. A meleg, nedves klíma sajnos optimális körülményeket teremt az ilyen apró élőlények elszaporodásához, de az élettelen baktériumok vagy penészgombák, valamint azok anyagcsere maradványai, végtermékei is veszélyt jelenthetnek az egészségre.
A nyár beköszöntével, amikor a hőmérséklet megemelkedik, újra előtérbe kerül a klímaberendezés. A légáram a betegséget okozó anyagokat leválasztja a készülékről és a belső térbe juttatja. Ezen részecskék belégzése bizonyíthatóan olyan panaszokat okoz, mint a nyálkahártya irritáció, fáradékonyság, fejfájás, de akár hörghurutot, allergiát vagy más légúti betegségeket is előidézhet.

Súlyosbító körülmény, hogy a párologtató nélküli klímaberendezések a levegőt rendkívül szárazzá teszik, ami a nyálkahártyát még csíramentes állapotban is erősen igénybe veszi. Különösen a gyengébb immunrendszerrel rendelkező emberek, mint az idősek, gyermekek, csecsemők, de az allergiára hajlamosabbak is elsőszámú céltáblái a baktériumoknak és penészgombáknak. Ez ellen a pollenszűrő beépítése sem nyújt, megfelelő védelmet.

A tisztítás kellemes mellékhatása, hogy a hosszabb távon üzemen kívül helyezett klímaberendezésből kiáramló áporodott szag eltűnik.

Ha gépjárműved utasterében, a klímaberendezés kikapcsolása után kellemetlen, "poshadt" szagot érzel, nagy valószínűséggel az elpárologtató egység "elgombásodott".

A legionella baktériumok elsősorban a vízzel fedett felületeken kialakuló biofilmben szaporodnak és képeznek telepeket. Ilyen vízzel fedett felület lehet a légkondicionáló elpárologtató egysége, mely az utastérben, legtöbbször a műszerfal alatt (mögött) helyezkedik el. A belső ventilátor használatát követően ezek a baktériumok belégzéssel juthatnak az emberi szervezetbe és ott komoly egészségügyi problémákat idézhetnek elő. Intőjel a klíma használatakor a tüsszögés, köhögés, a könnyezést.

Ezt elkerülendő, érdemes a légkondicionáló berendezést mentesíteni ezektől a baktériumoktól, gombáktól, mikroorganizmusoktól.


Az autóklíma-berendezésekről  általában


Az autóklíma-berendezések évente hûtõközegük 20%-át veszíthetik el, ami befolyásolja mûködésüket, érdemes 2 évente utánatölteni a maximális hatás érdekében.
 Belsõ részegységét évente, általában tavasszal,( ill. 15.000 km-ként) tisztítani és fertõtleníteni szükséges. Ezzel egy idõben (ill. 10. 000 km-ként) a pollenszûrõt is javasolt kicserélni. A pollenszûrõ könnyen hozzáférhetõ és rövid idõn belül cserélhetõ.
A klíma rendszerben található szárítószûrõt kb.: 4 évente, ill. 60-70.000 km-ként cserélni kell, ilyenkor kerül betöltésre a cseppfolyós gáz és a megfelelõ kenés érdekében az olajat is lecserélik.
 

Egyes típusoknál, ahol a két hûtõ (víz és klíma) egymás mögött helyezkedik el, a szöszmöszös idõszak után gõzborotvás mosást kell alkalmazni a jobb hûtés érdekében. Nagyon elkoszolódott hûtõknél nem elég elõröl átmosni, ki is kell venni a hûtõt és utána kimosni.. A VDI 6022 irányelv szerint telepített klímaberendezésen rendszeres idõközönként higiéniai eljárást kell alkalmazni, ekkor pollenszûrõt kell cserélni, a hûtõt pedig kitisztítani.

Autóklíma és egészség - egy utastérben

Európában manapság már alig gyártanak autót klímaberendezés vagy klímaautomatika nélkül. Függetlenül attól, hogy kis-, közép- vagy nagykategóriás gépkocsikról van szó, a klímaberendezés számos gyártmány esetében már a szériafelszereltség tartozéka, de extraként mindenképpen választható.

Aki egy forró nyári napon, 30°C-os külsõ hõmérsékletnél csak egyszer megtapasztalja, hogy milyen egy 22°C-ra temperált autóba beülni, az a legközelebbi gépkocsi vásárlásnál nem fog lemondani errõl a kényelemrõl. A minden évszakban kellemes közérzetet biztosító luxus azonban olyan, az egészségre ártalmas veszélyforrásokat is hordozhat, melyeket nem szabad alábecsülni.

Sajnos a klímaberendezésekbõl nem kívánt mikroorganizmusok kerülhetnek az utastérbe. A meleg, nedves klíma optimális körülményeket teremt az ilyen apró élõlények elszaporodásához. De az élettelen baktériumok vagy penészgombák, valamint azok anyagcsere maradványai ill. végtermékei is veszélyt jelenthetnek az egészségre.

A tavasz beköszöntével, amikor a hõmérséklet megemelkedik, újra elõtérbe kerül a klímaberendezés. A légáram a betegséget okozó anyagokat leválasztja a készülékrõl és a belsõ térbe juttatja. Ezen részecskék belégzése bizonyíthatóan olyan panaszokat okoz, mint a nyálkahártya irritáció, fáradékonyság, fejfájás, de akár hörghurutot, allergiát vagy más légúti betegségeket is elõidézhet. Súlyosbító körülmény, hogy a párologtató nélküli klímaberendezések a levegõt rendkívül szárazzá teszik, ami a nyálkahártyát még csíramentes állapotban is erõsen igénybe veszi. Különösen a gyengébb immunrendszerrel rendelkezõ emberek, mint az idõsek, gyermekek, csecsemõk, de az allergiára hajlamosabbak is elsõszámú céltáblái a baktériumoknak és penészgombáknak. Ez ellen a pollenszûrõ beépítése sem nyújt megfelelõ védelmet.

A tisztítás kellemes mellékhatása, hogy a hosszabb távon üzemen kívül helyezett klímaberendezésbõl kiáramló áporodott szag eltûnik.

Az autó klímaberendezések jellemzõ hibája  az esetek 80%-ban a hûtõközeg elszivárgása. Ennek többféle oka lehet: anyaghiba, anyagfáradás, nem megfelelõ kialakítás, rossz csõelvezetés, ebbõl adódó kidörzsölõdés, hibás szerelés, valamint sérülésbõl származó repedés, törés. Ritkább esetekben meghibásodik a kompresszor vagy dugulás lesz a rendszerben, esetleg elektromos hiba lép fel.

Ha gépjármûve utasterében, a klímaberendezés kikapcsolása után kellemetlen, "poshadt" szagot érez, nagy valószínûséggel elpárologtató egysége "elgombásodott".
 
A legionella baktériumok elsõsorban a vízzel fedett felületeken kialakuló biofilmben szaporodnak és képeznek telepeket. Ilyen vízzel fedett felület lehet a légkondicionáló elpárologtató egysége, mely az utastérben, legtöbbször a mûszerfal alatt (mögött) helyezkedik el. A belsõ ventilátor használatát követõen ezek a baktériumok belégzéssel juthatnak az emberi szervezetbe és ott komoly egészségügyi problémákat idézhetnek elõ. Intõjel a klíma használatakor a tüsszögés, köhögés, a könnyezést.

Ezt elkerülendõ, érdemes a légkondicionáló berendezést mentesíteni ezektõl a baktériumoktól, gombáktól, mikroorganizmusoktól.

Pollenszûrõ

A pollenszûrõ az egyik olyan hely, ahol a mikroorganizmusok szívesen megtelepednek.  A pollenszûrõ koszt, port pollent szûr ki a levegõbõl, megakadályozva ezáltal, hogy azok az utastérbe kerüljenek.

Párologtató
A párologtató közvetlenül a mûszerfalba van beépítve és a szellõztetõ rendszer tartozéka. Ez a nem könnyen megközelíthetõ hely ideális (nyirkos, sötét) a baktérium- és gombatenyészetek számára. Ennek fertõtlenítése elengedhetetlen legalább évente.

Praktikus tanácsok az autóklíma-berendezés szakszerû használatához:                                                                      

A helyes és hatékony mûködéshez legalább egyszer hetente kapcsolja be a készüléket, még ha egész rövid ideig is. A mûködés eredményessége érdekében a gépkocsi szellõzõ-rendszerének levegõjárataiból mindenféle szennyezõdést el kell távolítani, hiszen ezek rontják a hatásfokot.

A kondenzációs folyamat része az autó alatti víztócsa, különösen akkor, ha a levegõ páradús.

Ha berendezés nem mûködik megfelelõen, azonnal kapcsolja ki és keressen fel egy szakszervizt, ahol eredeti alkatrészeket, speciális mûszereket és szerszámokat használnak, valamint megfelelõ mûszaki ismeretekkel rendelkeznek.

A klímatöltés ára: 11.900 FT
A klímafertőtlenités ára: 5.200 FT



GUMI:
BARUM   BFGOODRICH   BRIDGESTONE   CONTINENTAL   DEBICA   DUNLOP   DURO   FALKEN   FIRENZA   FIRESTONE   FORTUNA   FULDA   GENERAL   GOODYEAR   GT RADIAL   HANKOOK   INFINITY   IRC TYRE   KLEBER   KORMORAN   KUMHO   MASTER STEEL   MATADOR   METZELER   MICHELIN   MITAS   NANKANG   NOVEX   PIRELLI   ROCKSTONE   SAVA   SEMPERIT   SPORTIVA   TIGAR   TOYO   TRIANGLE   UNIROYAL   VEE RUBBER   VREDESTEIN  

ACÉLFELNI:
   -   ALFA   AUDI   BMW   BMW/MINI   CHEVROLET   CHEVROLET/OPEL   CHRYSLER   CITROEN   CITROEN/PEUGEOT   DAEWOO   DAIHATSU   DAIHATSU/SUBARU   DODGE   FIAT   FIAT/CITROEN   FIAT/CITROEN/PEUGEOT   FIAT/FORD   FORD   HONDA   HYUNDAI   HYUNDAI/KIA   JAGUAR   KIA   LADA   LANCIA   MAZDA   MCC   MCC/SMART   MERCEDES   MITSUBISHI   NISSAN   OPEL   OPEL/CHEVROLET   OPEL/SUZUKI   PEUGEOT   RENAULT   RENAULT/OPEL/NISSAN   ROVER   SAAB   SEAT   SKODA   SUBARU   SUZUKI   SUZUKI/NISSAN   TOYOTA   VOLKSWAGEN   VOLVO   VW  

ALUFELNI:
ALESSIO   ARCASTING   BWA   GTR   MOMO   R-STYLE   XTREME  

KIEGÉSZÍTŐK:
ACéLFELNI CSAVAR   ALUFELNI CSAVAR   ALUFELNI KUPAK   KERéKőR   KöZPONTOSíTó GYűRű   SZELEP